Ekonomi

SabancıDx, 60 ülkede faaliyet gösteren küresel bir teknoloji şirketi haline geldi

  • Dijital teknolojiler alanında faaliyet gösteren SabancıDx, yeni nesil teknolojilere yaptığı yatırımlar ve büyüme stratejileri ile küresel varlığını artırmaktadır.
  • Şirketlerin geleceğe bugünden hazırlanmalarını sağlayan SabancıDx, 5 ülkede ofisi ve 60 ülkede faaliyet alanı bulunan global bir teknoloji portföy şirketi olarak yolculuğuna devam ediyor.

Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük eden teknoloji şirketi SabancıDx, son dönemde yaptığı yatırımlarla dijital analizlerini ve şirketlere sunduğu hizmetleri küresel arenaya taşıdı.

SabancıDx Genel Müdürü Doğuş Kuran,şirketin yenilenen yapısı, yatırımları ve gelecek hedefleri, SabancıDx Dijital Kampüste düzenlediği basın toplantısında bildirdi. Geçen yıl şirketin yeni dijital dünyaya ve küreselleşmeye yüzünü çevirdiğini vurgulayan Doğuş Kuran; Teknolojinin baş döndürücü yüzü, dijitalleşme ve yeni ekonomi ile birlikte şirketlerin yeni teknolojilere uyum sağlamalarının zorunlu hale geldiğini söyledi.

SabancıDx olarak şirketlere dijital ve teknolojik çözümler sunduklarına dikkat çeken Kuran, odak alanlarını yeniden tanımladıklarını belirterek şöyle devam etti: “Geçen yıl küresel yolculuğumuza başlayarak bir dönüşüm kararı aldık. Global pazarları hedefledik ve yatırımlarımızı bu yönde şekillendirdik. Merkezimizi Avrupa’ya taşıdık ve bu pazarlara açılan şirketlere küresel uzmanlık sunmak için dört dikeyde daha entegre bir modelle hızla ilerlemeye başladık. Siber güvenlik, dijital pazarlama teknolojileri ve hizmetleri, bulut ve teknoloji hizmetleri, dijital dönüşüm ürünleri Dört ana odağımız vardı. Bugün müşteri tabanımızı ikiye katladık ve 5 ülkede ofisi ve 60 ülkede faaliyet alanı bulunan küresel bir teknoloji şirketi olduk. 10 farklı ana dili konuşabilen yetkin ekiplerimizle birlikte farklı disiplinlerden sertifikalı yeteneklerimizi 5 kat artırdık. Faaliyet alanlarına ve portföyümüzün büyüme hızına baktığımızda SabancıDx’in ‘unicorn’ olmaması için hiçbir sebep göremiyoruz”.

“Dijital pazarlama teknolojilerinin yeni oyuncusu oluyoruz”

Pazarlama teknolojilerinin pazar büyüklüğünün 2021 yılına kadar 250 milyar dolara ulaştığını belirten Doğuş Kuran, Google’ın Türkiye’deki ilk Premier İş Ortağı olan dijital pazarlama şirketi SEM’i satın aldıklarını söyledi. Kuran sözlerini şöyle sürdürdü: “Kümemizin pazarlama güçlerini, Türkiye’nin dijital segmentinin önde gelen ajanslarından SEM’in teknolojileriyle birleştirecek yeni bir marka üzerinde çalışıyoruz. Dijital pazarlama alanında faaliyet gösteren SEM’i global olarak 3 farklı alanda hizmet verecek bir şirkete dönüştürürken, analitik odaklı dijital pazarlama segmentinin küresel öncülerinden biri olmaya hazırlanıyoruz. Kısacası artık analitik, dijital pazarlama ve pazarlama teknolojisi hizmetlerini tek çatı altında toplayacağız.”

“Siber güvenlik alanında global firmaların çözüm ortağıyız”

Dijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte siber güvenlik konusunun her zamankinden daha değerli hale geldiğini ve küresel siber güvenlik pazar büyüklüğünün 2026 sonunda 350 milyar dolara ulaşacağını söyleyen SabancıDx Genel Müdürü Doğuş Kuran, ‘Operasyonel Teknolojiler’ dedi. Kritik altyapı ağlarının güvenliğini sağlayan (OT) güvenlik pazarı, güvenlik pazarındaki en önemli teknolojilerden biridir. Hızlı büyüyen bir alan olduğunu belirterek, bu kategoriye yatırım yaptıklarını söyledi. Kuran, “Bu alandaki çalışmalarımızın kapsamını genişletmek için hızla büyüyen ve küresel bir ağa sahip olan Radiflow şirketini bünyemize kattık. 100’den fazla müşterisi olan ve 6.000’den fazla tesisi koruyan Radiflow’un Avrupa, ABD, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Asya Pasifik’te operasyonları bulunuyor. Siber güvenlik alanında global firmaların çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz” dedi.

“Bulut teknolojilerinin her alanında varız”

Doğuş Kuran, küresel ekonomiyi destekleyen, dijital dönüşümün vazgeçilmezi olan ve hem kurumların hem de bireylerin hayatında değerli bir yere sahip olan bulut teknolojilerinin katlanarak büyüyeceğini söyledi. Kuran, SabancıDx olarak Türkiye pazarına girdiklerinde hiper ölçekli bulut şirketleriyle işbirliği yapabileceklerini belirtti. SabancıDx’in bulut pazarının her alanında yatırımları olduğunu ve global oyuncularla iş ortaklıkları olduğunu anlatan Kuran, “2023’ün başında birlikte çalıştığımız iş ortağımız Bulutistan ile çok güzel haberlerimiz olacak. Sabancı Ventures’tan yatırım alan aynı kampüs.”

“Dijital ürün fabrikası kurduk”

StudioDx çatısı altında geliştirdikleri dijital dönüşüm çalışmalarıyla 4.000’den fazla müşteriye hizmet verdiklerini belirten SabancıDx Genel Müdürü Doğuş Kuran, fikir aşamasından ticarileştirmeye uzanan uçtan uca ürün geliştirme yetkinliklerini dijital bir fabrikaya dönüştürdüklerini söyledi. Kuran, “HrWe, Pratis ve Edoksis’in de aralarında bulunduğu 10 ürünle Fortune 500 şirketlerinin yüzde 10’una hizmet veriyoruz. Dijital bir ürün fabrikasına dönüşürken hedefimiz, bu yeni nesil dijital ürünlerle global bir müşteri portföyü oluşturmak ve stratejik işbirlikleri ile güçlü bir ekosistemi yönetmek.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu